>> Produccions d'en Kotya <<

Ruta de tardor: Fageda de la Grevolosa

Filed under: Viatges i oci — jaumemg @ 19:45
retall-grevolosa

Octubre de 2008 - Participants: Elena, Sisi, Fran, Jaume i saltant a quatre potes, la Pipa.

Secció: Dominguerisme avançat

Sant Andreu de la Vola – Sant Pere de Torelló (OSONA)

Com s’hi arriba:
Sortirem de Barcelona per l’autovia de l’Ametlla (C-17) i un cop passat Vic, enlloc de seguir cap al nord direcció Puigcerdà ens desviarem a l’esquerre per agafar l’eix Vic- Olot per la C-37, o sigui la nova carretera que ens evita de pujar la collada de Bracons per la carretera antiga travessant-la pels polèmics túnels. Al tanto que després d’haver passat pocs trams de túnel de seguida hi ha el senyal de Sant Andreu de la Vola. Al sortir de l’eix ens trobarem en un creuament senyalitzat de l’antiga carretera BV 5224 i tirarem a la dreta direcció la Collada de Bracons un parell de kms.

La ruta:

El molí de Bracons

Després de deixar el cotxe al Km. 23 de la carretera BV 5224 vam començar el camí en el revol pronunciat que fa a la dreta la carretera. Vam pujar una mica més fins al Molí de Bracons, la casa de pagés amb tot de vaques pasturant.
Rodejant la casa per la dreta i passant entre les vaques el camí baixa i travessa el Torrent de Bracons i llavors segueix baixant cap al sud i girant cap a l’esquerre fins molt a prop del punt senyalat al plànol com (turó de) la Pastera. En aquest creuament si seguim pel camí que puja a mà esquerre es va cap a la Collada de Bracons i nosaltres vam seguir avall al sud cap a la Grevolosa.
Des d’aquí en un moment ja erem a la fageda, ja que després de seguir el camí ample una estona més de seguida vam haver d’agafar un corriol que s’enfilava a l’esquerre i que seguint-lo ens endinsavam al Pla de la Grevolosa.
Allí vam descansar i dinar, inclosa la Pipa que també estava afamada.
Després de contemplar i experimentar la grandiositat dels faigs monumentals de la Grevolosa i quan no veiem més camí per sortir d’allí que desfer el d’anada, l’Elena va trobar un camí després de que ella i la Sisi s’enfilessin per una pendent molt pronunciada plena de fullaraca i que relliscava molt.
De seguida vam veure a un arbre una marca blanca i vermella del GR 151-1 (tram de la Collada de Bracons a Rupit) i vam anar baixant cap a sud de cara al sol de tarda per aquell camí ample a veure on ens portava…

grevolosa_ruta

Finalment i després de mitja horeta de baixar erem en un creuament davant d’un prat, el Prat de la Vola per on passa el riu Fornés: a mà dreta seguia una pista de terra i en front nostre el camí travessava el riu. Convençuts de que ara sí que no sabiem per on tirar vam preguntar a un 4×4 que semblava venir de la civilització. Molt amablament ens van indicar que la pista anava fins al poble de Sant Andreu de la Vola, però que també podiem arribar fins a l’ermita de Sant Nazari i desde allí arribar altre cop a la carretera BV-5224 a buscar el cotxe. Seguint les indicacions vam serguir la pista de terra passant per davant del Güell, una casa de pagès molt maca (que també ofereix turisme rural i que poc temps després aniriem a descobrir l’Elena, la Pipa i jo), un prat ple de vaques per a continuació trobar un trencall a mà dreta just abans de que la pista principal creués el riu Fornés. La desviavió a agafar està senyalitzatzada com “Puigsacalm” entre d’altres indicacions.
La pista puja forta
ment i es recargola cap a la dreta per després tornar a baixar i seguir cap al nord. Una bona estona després arribàvem a l’ermita de Sant Nazari que ens havien indicat, però per la nostra desesperació estava tota tancada per les obres de restauració i no es veia per enlloc el camí que seguia cap a la Grevolosa. Finalment el vam trobar rodejant la tanca de les obres per la dreta i seguint la canalització d’aigua que arribava a la casa. Després de seguir un bon troç per aquest corriol (el terra encara era remogut perquè anàvem trepitjant per on havien soterrat la tuberia d’aigua) i passar un parell de creuaments ja començavam a sentir cotxes per la carretera. Més tranquils al comprovar que ja estàvem en el camí que haviem fet a l’anada vam seguir amunt i cap a l’esquerra deixant el torrent a mà esquerre i un prat que també haviem vist a l’anada. Finalment arribàvem a la carretera 200 metres més avall de la corba on haviem deixat els cotxe, que de fet era el lloc d’on haviem d’haver sortit, però llavors ens haguèssim perdut el Molí de Bracons i les vaques.

Temps aproximat de recorregut:
3h llargues, sense comptar parades per dinar i descansar.
Distància recorreguda:
aprox. 10 Km.

Web del Güell:   http://www.elguell.com

(veure + fotos del Güell i voltants)

1 comentari »

1. Molt bé pel comentari. Sempre me’n parles de la Grevolosa, i ara que tinc el comentari a un clic del ratolí ja ens serà més fàcil de decidir-nos a anar-hi ara per la tardor.

Per cert, si tens temps mira’t a la web el càmping can banal de Montagut(Alta Garrotxa). Hi hem estat 2 dies com a lloc per dormir (vam anar a Sant Aniol D’aguja) i és molt guapo: molt natural, amb parcel.les molt amples i prou intimitat per pensar que estàs sol enmig del bosc.