>> Produccions d'en Kotya <<

13 gener 2011

“Españoles por los mundos de Yupi”

Filed under: General — jaumemg @ 20:21

Avui ha estat notícia a El País que RTVE ha decidit retirar del seu web el capítol del programa d’entreteniment Españoles en el Mundo dedicat a la ciutat de Jerusalem (Israel) que es va emetre el passat mes de desembre. La causa: 170 comunicacions denunciant aquest reportatge rebudes per la Defensora de l’Espectador, Elena Sánchez, on es palesava la parcialitat de la visió donada de la ciutat (sense cap menció al conflicte palestí, encara que el programa tingui un caràcter lúdic) i d’altres denúncies de dues voluntàries espanyoles al Jerusalem musulmà entrevistades pel programa i que finalment no van aparèixer al muntatge final del programa.

Interessant m’ha semblat l’article “Españoles en Jerusalén… sionista” publicat al diari Público al que enllaça l’anterior noticia de El País.

En aquest últim article un lector ha penjat la següent carta enviada a la Defensora de l’espectador de RTVE:

Carta enviada a la defensora del espectador de rtve en su momento

En el programa españoles por el mundo he podido ver que se menciona a Jerusalén como capital de Israel, cuando según la ONU la capital de dicho país es Tel Aviv y la anexión ilegal y unilateral de Jerusalén no ha sido reconocida por ningún país, entre ellos España.

Además de ese grave hecho me parece de un sesgo denunciable que entre los protagonistas del programa no figure nadie que nos enseñe la zona árabe de la ciudad, y por lo tanto ignorando su existencia, como si hubiese sido borrada del mapa.

La indignación que siento podría ser justificada desde la moralidad, pero también lo es desde la más absoluta legalidad. Según la Resolución 476/80, del Consejo de Seguridad de las Naciones Unidashttp://www.un.org/spanish/docs/sc80/scres80.htm, y entre otras la resolución de la Asamblea General 58/22, de 3 de diciembre de 2003. Al igual que la resolución de la Asamblea General de las Naciones Unidas 35/122, de 11 de diciembre de 1980 http://daccess-dds-ny.un.org/doc/RESOLUTION/GEN/NR0/398/25/IMG/NR039825.pdf?OpenElement

Por lo que la emisión por un ente público de un programa que no respeta la legalidad internacional podría ser considerado un delito, y una confusión hacia sus ciudadanos, divulgando una información que no sólo es ilegal, sino que en su contenido difunde la discriminación por religión, origen y etnia de la parte más numerosa de la población que precisamente allí vive (árabe y cristiana).

A la espera de sus noticias, reciba pues cordial saludo.

click en http://www.rtve.es/participacion/defensora

Anuncis

Feu un comentari »

Encara no hi ha cap comentari.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Crea un lloc web gratuït o un blog a Wordpress.com.

%d bloggers like this: